HP Velotechnik fs 26 S-Pedelec

Afdrukken

 

Op de Eurobike-show van 2012 stelde het Duitse HP Velotechnik hun nieuwste top-trike voor : de Scorpion fs 26', maar nu is er ook de Scorpion fs 26 S-Pedelec, de elektrisch ondersteunde versie.

Bij de bouw van de Scorpion fs26 is men echter niet over één nacht ijs gegaan en het 20' wiel niet zomaar vervangen door een 26'.  Neen, de ingenieurs bij HP Velotechnik opteerden ervoor om een volledig nieuw frame op te bouwen om zo de optimale rijeigenschappen te behouden. Van deze trike is ook een elektrisch ondersteunde versie te verkrijgen, net zoals van alle modellen trikes van HP Velotechnik trouwens, de zogenaamde Pedelec. Deze biedt ondersteuning bij het trappen met behulp van een elektrische naafmotor, in het geval van HPV een GoSwissDrive motor, en dit tot een snelheid van 25 km/h.

Nu is er dan weerom goed nieuws van HPVelotechnik. Volgens HPV is er ook nog plaats voor een S-Pedelec versie. Wat is nu het verschil met de "gewone" pedelec? Bij de Pedelec-S is de motor sterker en biedt ondersteuning tot 45 km/h.

In de veelbelovende klasse van de snelle e-bikes, de zogenaamde S-Pedelecs, richt het HPV Scorpion fs 26 S-Pedelec model zich op een veilige wegligging met chassis-technologie uit de automomobiel sector. De onafhankelijke wielophanging met instelbare MacPherson-veerpoten op de vooras, het stabilisator systeem en het volledig afgeveerde frame met lange wielbasis zorgen voor een veilig weggedrag, zelfs in snelle bochten.

Het 26-inch achterwiel met een uitzonderlijke wegligging, nooit eerder gezien op een full-suspension opvouwbare E-trike, draagt zeer efficiënt het mens/motor-vermogen over op de weg. Op deze snelle HPVelotechnik trike wordt dit motorvermogen geleverd door een krachtige 500-watt achterwiel naafmotor van het Zwitserse merk GoSwissDrive, die de bestuurder helpt tot 45 km/u. Deze motor haalt zijn vermogen uit een 48 V Li-Mn oplaadbare accu met een 423 Wh capaciteit. De recuperatie-functie op deze motor werkt als een generator wanneer de remmen gebruikt worden, waardoor het bereik zich uitbreidt door de terugwinning van energie. Het duurt 3 - 4 uur om de motor op te laden via een stopcontact. De trike is standaard voorzien van een start-assist-functie die de trike voortbeweegt met een snelheid tot maximaal 20 km/u bij een druk op de knop (kan afgesteld worden tot de gebruikelijke 6 km/u)

Ergonomische ligfietsstoeltje.
Ongeacht hoe snel je op reis bent, de ergonomische Hard Shell 'BodyLink' stoel zorgt voor een ontspannen zithouding.
Individueel aanpassen aan de rug van de bestuurder en een gelijkmatige verdeling van het lichaamsgewicht maken een einde aan het zit-ongemak bij het fietsrijden. Als alternatief kan u als bestuurder ook kiezen voor de 'ErgoMesh "zetel, die biedt niet alleen een optimale ventilatie voor de rug maar biedt nu ook meer zijsteun dankzij het verbeterde ontwerp van de zitting, met versterkte, anatomisch gevormde bekleding.
Maar dat is niet alles. De 'ErgoMesh XL' stoel is ook nieuw voor 2013: speciaal ontwikkeld voor lange, zware fietsers, is deze stoel 5 cm breder en de rugleuning en zitschaal zijn beide ook 3 cm langer dan op het standaard model. Beide ErgoMesh versies zijn verkrijgbaar in twee stoelhoogtes.

 

Slimme accessoires maken van deze behendige speedster een praktische tourtrike die gemakkelijk allerlei bagage kan vervoeren. Deze kan bevestigd worden op een zwevend bagagerek, in twee fietstassen met een totale capaciteit van 25 kg. Het zwaartepunt is optimaal in evenwicht dankzij de lage positie van de bagage, in de buurt van uw lichaam achter de stoel. De Scorpion fs 26 S-Pedelec heeft een maximale belasting van 140 kg - nog eens 10 kg meer dan de vorige opvouwbare trike modellen van de fabrikant uit Kriftel, Duitsland.

Snel opvouwbaar voor eenvoudig transport.
De trike is ook gemakkelijk te vervoeren: in slechts een paar stappen en een kwestie van seconden, kan de driewieler opgevouwen worden in een gemakkelijk te vervoeren pakket met de afmetingen 123 x 83 x 69 cm. Het innovatieve zelfsperrend vouwscharnier maakt van het opvouwen van de trike kinderspel.


Met een voertuiggewicht van 31 kg kan de Scorpion fs 26 SPedelec ook gemakkelijk worden gereden zonder motorhulp, als de oplaadbare batterij leeg is. De elektrisch ondersteunde trike biedt ook een extra voordeel op heuvels: in tegenstelling tot conventionele elektrische fietsen blijft de trike zelfs bij lage snelheden op koers, en bij het stoppen bij de verkeerslichten hoeft de berijder niet eens met de voeten op de grond.
De snelle HP Velotechnik e-trike is uitgerust met een 27-speed Shimano XT versnellingssysteem, hydraulisch gekoppelde Tektro Auriga E-Twin schijfremmen, stoplicht én een high-performance LED-verlichting van Busch & Müller. Een breed scala aan accessoires laat geen wensen voor uw trike onvervuld. De modulaire opties kunnen online worden geselecteerd in de ligfietsconfigurator op www.hpvelotechnik.com sinds begin 2013.

Aantrekkelijke kleuren voltooien de trike's sportieve verschijning.

Een frame is naar keuze in een tweekleurige wit/grijs poeder-coating of een donkergrijze poedercoating met blauwe accenten verkrijgbaar. Als deze niet voldoen aan uw smaak biedt HP Velotechnik ook versies van dit model in overeenstemming met specifieke kleurverzoeken (RAL kleuren).


De Scorpion fs 26 S-Pedelec is enkel verkrijgbaar bij gespecialiseerde dealers, waaronder Trike-Shop, met een startprijs van 7.690 euro.

 

Aanvullende technische gegevens:


Zithoogte BodyLink zitting: 29 cm
Zithoogte ErgoMesh zitting: 32 cm
Zithoek 32 tot 41 ° instelbaar
Bracket hoogte: 40-45 cm
Spoor: 78 cm
Breedte: 83 cm
Frame: Aluminium 7005 T4/T6
Bestuurderslengte: ongeveer 1.62-2,00 m

Saturday the 24th. Affiliate Network Reviews Trikers have more fun !
Copyright 2012

©